Styrelsemedlemmarna i Ukrainska sällskapet i Göteborg, Oksana Henriksson, Nina Shanyavska, och Dmytro Romanchenko deltog i Forum Östeuropa 2026 i Göteborg den 7-8 maj. Det är en unik möjlighet att träffa svenska myndigheter och aktörer inom civilsamhälle, akademi och näringsliv som arbetar med länder i Östeuropa och i synnerhet med Ukraina.
Vi framför ett varmt tack för inbjudan till Thomas Rosén, Göteborgs universitet, Centrum För Östeuropa (SCCEUS) och Svenska institutet (Si). Vi tackar också innerligt för den stora uppmärksamhet som ägnades åt Ukraina på forumet. 🇺🇦🇸🇪


